10. januar 2021

Kvalitetsgaranti

Trykking, skader, angrerett og reklamasjon

Hos oss og våre underleverandører får du utskrifter i topp kvalitet, om du velger våre mest eksklusive utførelser eller om du ønsker en enklere produksjon. Vi lever av, og ikke minst, for fornøyde kunder. Så vi gjør det vi kan for at akkurat du skal bli en av våre fornøyde kunder og gode ambassadører.

Det er trygt å handle hos oss

Alle våre nettsider er sikret med SSL kryptering med et sertifikat. Kredittkortet ditt blir aldri lagret eller mellomlagret på vår server, da dette leveres av tredjepart. Du trenger ikke oppgi andre personopplysninger enn dem vi må ha for å utføre bestillingen din. Vi utleverer aldri informasjon om deg til tredjepart.

Transportskader

Vår underleverandør av print garanterer at bildet blir levert skadefritt frem til du har fått det utlevert. Hvis det er skader på bildet, send bilder av skader/feil og beskriv de kort til epost salg@garagecollection.no, så trykker vi nytt bilde.

Bildene er med sin store størrelse sårbare i forhold til andre små og kompakte pakker. Dette er formelt en reklamasjon. Med mindre annet er avtalt returneres det originale bildet til oss, for vår kostnad.

Kvalitetsfeil fra produksjon

Vi og vår underleverandør garanterer at bildet er av høy kvalitet og uten feil. Hvis det er feil på bildet, send bilder av skader/feil og beskriv de kort til epost salg@garagecollection.no, så trykker vi nytt eller gir deg avslag på prisen.

Vi kan ikke garantere for kvalitet på print/bildeprodukter som er gjort andre steder enn hos vår underleverandør.

Vår underleverandør er svært opptatt av å tilby høy kvalitet, både på bilder og trykking av dem. Bildene trykkes av erfarne fagfolk, ett og ett på bestilling. Det er ingen masseproduksjon, kun håndverk og mange års fagkunnskap. Men feil kan selvfølgelig skje. Det kan ha skjedd på grunn av feil på produksjonsutstyr, eller en menneskelig feil som ikke har blitt oppdaget eller blitt synlig før utsending. Uansett årsak så finner vi ut hva som har skjedd, retter opp, og trykker opp nytt bilde og sender kostnadsfritt. Dette er formelt en reklamasjon.

Angrerett

Alle våre bilder blir laget på bestilling og ditt bilde er trykket for akkurat deg. Derfor gjelder ikke 14 dagers åpen angrerett som man er vant til på nett.

«Når varen er fremstilt etter dine spesifikasjoner, det vil si varer som er fremstilt på bakgrunn av dine individuelle valg eller dersom varen har fått et tydelig personlig preg, er det ikke angrerett.» http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/angre-+og+bytterett/har-jeg-angrerett . Se avsnittet over om bytte av motiv eller produkttype.

Reklamasjon – produksjonsfeil

Se avsnitt over om transportskader og kvalitetsfeil. Som et varig produkt som er ment til å vare mer enn 2 år, er reklamasjonstiden på veggbilder 5 år. Selv om den absolutte fristen er to eller fem år, må du reklamere innen rimelig tid fra du oppdaget mangelen. Hvis ikke, kan du miste kravet ditt mot selger.

Vi vil helst at du oppdager feil så fort som mulig slik at vi får ryddet opp så fort som mulig, da det er lite sannsynlig at denne typen varer skal utvikle en mangel over tid. Ved reklamasjon vil vi gjøre det vi kan for å rette opp i feilen, som i de fleste tilfeller betyr opptrykk av nytt bilde. Med mindre annet er avtalt returneres det originale bildet til oss, for vår kostnad.

Ikke vær redd for å ta kontakt med oss hvis det er noe du lurer på. Får du et bilde som ikke var som forventet, ta kontakt så fort som mulig. Det kan hende at det har skjedd en menneskelig glipp under produksjon eller mer vanlig, det har oppstått en skade under transport.